Chwileczkę. Lądujemy...

 

NOWY OBSZAR PRZESTRZENIObszary testowe CEDD

Sprawdzamy technologie i usługi ułatwiające codzienne życie

Dążymy do bezpiecznego udostępniania przestrzeni powietrznej dla bezzałogowych statków powietrznych używanych w autonomii

Zanim usługi pojawią się nad miastami, dokładnie je sprawdzimy i zademonstrujemy. Po to właśnie są nasze obszary testowe.

ZASADY DZIAŁANIA

Co to jest i do czego służy obszar testowy CEDD

LOKALIZACJA

Lokalizacje obszarów testowych CEDD na terenie GZM

ZAKRES PRAC

Zakres działania obszarów testowych CEDD

ZASADY DOSTĘPU

Zasady uzyskania dostępu do obszarów

Jedyny w PolsceDemonstrator dronów

Oferujemy miejsce dla prezentacji rozwiązań bezzałogowych statków powietrznych w zastosowaniach dla konkretnych usług
DEMONSTRACJA USŁUGI
Możliwość prezentacji sprzętu i usługi przed potencjalnym klientem
ZGODNOŚĆ SYSTEMÓW
Możliwość testowania zgodności działania platform z systemami kontroli lotów i lądowych systemów wspierających misje.
TESTY W TERENIE
Możliwość testowania platform w symulowanych działaniach operacyjnych dla sprawdzenia optymalnego zastosowania.
TESTOWANIE USŁUG
Możliwości sprawdzenia powtarzalności i prawidłowości działania usługi przed wdrożeniem komercyjnym.
POTWIERDZENIE PARAMETRÓW
Możliwość potwierdzenia w praktyce parametrów deklarowanych przez producenta przy docelowym wdrożeniu.
http://cedd.pl/wp-content/uploads/2017/12/home_inner_04-640x427.jpg
http://cedd.pl/wp-content/uploads/2019/07/d-15.jpg

Co to jest obszar testowy CEDD?ZASADY DZIAŁANIA

To wydzielona w przestrzeni powietrznej strefa, która na potrzeby wykonywanego testu jest wydzielana i izolowana z ruchu lotniczego. Inni użytkownicy przestrzeni nie powinni w tym czasie znaleźć się w tej strefie zgodnie z prawem.
Obszar wówczas jest gotowy do przeprowadzania testów poza zasięgiem wzroku operatora lub w trybach automatycznych. W ramach prac badawczych i za zgodą ULC oraz PAŻP, możliwe są dopuszczenia do lotów autonomicznych.

Na obszary testowe CEDD trafiają już rozwiązania technologicznie dojrzałe i bezpieczne, a testy dotyczą poprawności wykonania usług z ich wykorzystaniem. Porównując do samochodów, to jakby sprawdzać czy zabudowa samochodu dostawczego idealnie sprawdza się dla konkretnego Nam potrzebnego wykorzystania np. transportu żywności. Ale już sam pojazd jest bezpieczny.

Lokalizacja i charakterystyka obszarów

Strefa TR 165Obszar Rudziniec

Charakterystyka terenu:

  • Obszary rolne
  • Tereny leśne o zróżnicowanym drzewostanie
  • Zbiorniki wodne
  • Kanał wodny
  • Infrastruktura drogowa
  • Dalekie dystanse dla lotów

Granice poziome:
50°25’39″N 18°22’21″E
50°27’07″N 18°26’45″E
50°24’00″N 18°36’17″E
50°20’21″N 18°36’25″E
50°19’14″N 18°24’26″E
50°21’16″N 18°22’04″E

Granice pionowe:

Dolna granica:   GND

Górna granica:   2000 ft AMSL

Strefa TR 166Obszar Sławków

Strefa objęta systemem ADS-B

Charakterystyka terenu:

  • Tereny leśne o zróżnicowanym drzewostanie
  • Tereny miejskie
  • Tereny przemysłowe
  • Infrastruktura krytyczna
  • Linie kolejowe i energetyczne
  • Dalekie dystanse dla lotów
  • Miejsca dla bezpiecznych lądowisk

Granice poziome:

50°17’54″N 19°15’55″E
50°20’07″N 19°22’55″E
50°17’24″N 19°23’54″E
50°15’54″N 19°17’27″E
50°16’13″N 19°22’49″E

Granice pionowe:

Dolna granica:   GND

Górna granica:   2000 ft AMSL

Adres korespondencyjny:

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

ul. Barbary 21A

40-053 Katowice

KONTAKT

..